'Strategische heroriëntatie' Ingage Franchise wat betreft Huis & Hypotheek

Of Huis & Hypotheek een (apart) merk van Ingage Franchise blijft, is nog maar de vraag. Laatstgenoemde partij heroriënteert zich “strategisch” met betrekking tot de toekomst van Huis & Hypotheek.

Tekst: Aäron van der Sanden

Dit vertelt de kersverse commercieel directeur van Ingage Franchise Michiel Meijer in gesprek met contentplatform voor de hypotheekadviseur Kop-Munt.

Hypotheekshop én Huis & Hypotheek

De Hypotheekshop is de grootste franchiseformule onder de vleugels van Ingage Franchise, met zo’n 165 vestigingen. Huis & Hypotheek is met 48 aangesloten franchisenemers (beide cijfers afkomstig van de website van Ingage Franchise) een stuk kleiner. Desondanks is het volgens Meijer een ijzersterk merk. “Maar kan Ingage Franchise twee merken laten groeien? We zijn een kleine centrale organisatie met 25 man. Om een landelijk merk als De Hypotheekshop in de lucht te houden, heb je die 25 man al nodig. Dus we onderzoeken op dit moment alle opties om het merk Huis & Hypotheek een mooie toekomst te geven.”

“We onderzoeken op dit moment alle opties om het merk Huis & Hypotheek een mooie toekomst te geven.”

Alle opties open

Hoe die toekomst er precies uitziet, is nu dus nog de vraag. Huis & Hypotheek migreren naar De Hypotheekshop is bijvoorbeeld een mogelijkheid. Maar niet zonder haken en ogen, want in bepaalde gemeenten zijn beide ketens vertegenwoordigd.

“Of we maken er ‘Huis & Hypotheekshop’ van”, doet Meijer nog een duit in het zakje. “Alles ligt nog open, maar er gaat in ieder geval wat veranderen - het zijn spannende uitdagende tijden.” Wordt dus ongetwijfeld vervolgd.