Sponsored content

Hiscox - openingsbeeld

Xandra ter Riet en Yasin Chalabi van Hiscox
Foto: Diederik van der Laan / Dutch Photo Agency

Hiscox:
“We trekken graag met intermediair op om maatwerk te bieden”

Iedere onderneming is anders en dus gaat het telkens om andere verzekeringsbehoeften. Daarom trekt Hiscox graag op met verzekeringsadviseurs die als geen ander hun klanten kennen. Xandra ter Riet-Lokkerbol en Yasin Chalabi: “Met de verzekeringsadviseur werken we nauw samen om specifieke oplossingen aan te bieden.”

Afbeelding
Yasin Chalabi
Yasin Chalabi: “De ondernemer en de onderneming willen doen waar ze goed in zijn. Daar ondersteunen we als adviseur en verzekeraar bij."

In de huidige tijd kunnen adviseurs hun verzekeringen online afsluiten. “Dat kan handig zijn voor eenvoudigere risico’s”, begint Ter Riet-Lokkerbol, Senior Sales & Underwriter Zakelijke Verzekeringen, het verhaal. “Maar als je als adviseur bij een groter bedrijf aan tafel zit, is het snel maatwerk.  Het merendeel van onze verzekeringsoplossingen verlopen via het intermediair. Zeker op gebieden zoals beroepsaansprakelijkheid of cyber. Daar bestaan vaak geen standaardoplossingen voor. We gaan dus graag met de specifieke situatie, aangedragen door de adviseur, aan de slag.” 

Situatie goed inschatten

Yasin Chalabi, Directeur Zakelijke Verzekeringen, vult aan: “We zijn gespecialiseerd in het verzekeren van ICT-risico’s. Het is van groot belang dat we de situatie goed inschatten, zodat we het risico goed kunnen onderbrengen. De adviseur kent de ondernemingen die deze bedient het beste en weet waar de uitdagingen liggen. Wij verzekeren bijzondere risico’s die te complex of ongebruikelijk zijn voor andere verzekeraars. Daarnaast geven we advies ter preventie van incidenten. Daarvoor hebben we experts in dienst die met de adviseur mee kunnen gaan naar de ondernemer en bieden we trainingen aan.” 

Meedenken

Ter Riet-Lokkerbol daagt het intermediair uit: “Kom met je vraag en moeilijk onder te brengen risico. Laat ons meedenken. We geven dan een totaaladvies, op maat van de specifieke onderneming. Daarnaast hebben we goede polisvoorwaarden die ruimer zijn dan wat er in de markt wordt aangeboden, zeker op het gebied van ICT-risico’s.”

Chalabi: “We waren in 2010 de eerste partij in Nederland die een cyberverzekering aanbood. En 40 procent van onze beroepsaansprakelijkheidsverzekeringsklanten bestaat uit ondernemingen in de ICT-sector. Om een voorbeeld te geven: het grootste risico van ICT-ondernemingen is vaak niet het maken van een fout, maar het uiteenlopen van verwachtingen tussen opdrachtgever en opdrachtnemer. Een dekking voor fouten en vergissingen is hiervoor niet toereikend. Daarom bieden we ook dekking voor contractbreuk.”

Eerste partij in Nederland

ICT-risico’s evolueren. Ter Riet-Lokkerbol: “Kunstmatige intelligentie doet zijn intrede. De kans om gehackt te worden, wordt groter. Steeds vaker worden bedrijven getroffen door virussen, hacks en ransomware. De technologische ontwikkelingen gaan snel. Sindsdien passen we onze cyber & data risksverzekering, CyberClear, continu aan, met uitbreidingen naar onderwerpen zoals privacy en cyber security. Sommige adviseurs werken veel voor ICT-bedrijven en hebben veel kennis van ICT, maar dat geldt niet voor iedereen. We bedienen beide met onze technologische expertise en horen graag hoe adviseurs aankijken tegen ons advies en onze dekking. Dat is precies de wisselwerking die we zoeken.”

Afbeelding
Xandra ter Riet-Lokkerbol
Xandra ter Riet-Lokkerbol: "Het merendeel van onze verzekeringsoplossingen verlopen via het intermediair."

Aansprakelijkstelling

Ondernemers werken hard om klanten blij te maken. Ter Riet-Lokkerbol: “Maar een ondernemer kan onaangenaam verrast worden als een klant ontevreden is met het geleverde werk en mogelijk een schadeclaim indient. Zo’n claim kan fors zijn.” Chalabi: “Veel bedrijven in wat ik mkb-plus noem, hebben wél de bedrijfsaansprakelijkheid verzekerd, maar vergeten een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Ons onderzoek toont aan dat ongeveer 60 procent van de bedrijven geen beroepsaansprakelijkheidsverzekering heeft, hoewel dit soms verplicht is vanuit de branchevereniging of een opdrachtgever. Bij bedrijfsaansprakelijkheid gaat het om fysieke of letselschade. Bij beroepsaansprakelijkheid gaat het om financiële schade, waarbij het niet altijd makkelijk is om aan te wijzen waar een fout is gemaakt. Adviseurs kunnen zo’n onderneming op dat risico wijzen.”

Sparren met adviseurs

“Uiteindelijk hebben we als adviseur en verzekeraar hetzelfde doel”, zegt Ter Riet-Lokkerbol tot slot. “We willen peace of mind realiseren bij die ondernemer. Dat zit ook in advies over risico’s die een onderneming kan dragen, welke risico’s een prominent gevaar zijn of risico’s die met maatregelen zijn te mitigeren.” Chalabi: “De ondernemer en de onderneming willen doen waar ze goed in zijn. Daar ondersteunen we als adviseur en verzekeraar bij. Zodanig dat de continuïteit van de onderneming is gewaarborgd. Laten we samen onderzoeken waar de bijzondere risico’s zitten van de ondernemingen die jij als adviseur bedient. Zodat we die samen kunnen tackelen. We sparren graag met adviseurs.”   

 

Dit artikel is gesponsord door Hiscox.