Pallet verandert, marktvraag blijft
Schiltkamp en Veerman verwachten dat de hypotheekmarkt sterk blijft, ondanks de hogere rentes. “We hebben al zoveel crisissen gehad. Het blijft een markt met weinig aanbod en veel vraag. Ook zie je een grote behoefte aan verduurzamen”, zegt Veerman. Schiltkamp vult aan: “Verduurzamen bespaart honderden euro’s, meer dan de kosten van een hogere rente. Verder wordt je huis dankzij de verduurzaming meer waard.”
Ook in de zakelijke hypotheken verandert het pallet snel. “In de beleggersmarkt is de enorme stijging er wel uit. De rentestijgingen en de aangekondigde belastingmaatregelen maken beleggen minder aantrekkelijk. Maar als beleggers gaan verkopen, biedt dat weer kansen voor de krapte op de koopwoningmarkt”, zegt Schiltkamp.
Meebouwen aan jong bedrijf
In twee jaar tijd is de scale-up al gegroeid naar 22 adviseurs. Stip is onderdeel van het Duitse Clark, het snelst groeiende intermediair van Europa met Allianz als grootaandeelhouder. Waarom zou je adviseurs aanraden mee te groeien? Schiltkamp: “Bij Stip heb je alle vrijheid. Ik heb veel maatwerkcasussen. Mensen die al bij andere adviseurs ‘nee’ te horen hebben gekregen. Wij zijn geen dozenschuivers en zoeken echt naar oplossingen. Er is meer mogelijk dan mensen denken.”
De adviseurs hebben altijd een goed gevulde agenda én een goede balans tussen werk en privé, zelfs met honderd hypotheekzaken per jaar. “Ik kan me focussen op advies geven, dankzij onze moderne systemen en een online portal voor klanten. Daarin uploaden ze hun documenten en kunnen ze de voortgang bekijken”, zegt Veerman.
Ook de goede coaching en begeleiding vinden de adviseurs belangrijk. “Ik heb hier de perfecte leerschool om me zo snel mogelijk te ontwikkelen. Als ik FFP heb, wil ik me verbreden in verzekeringen, want mijn zakelijke klanten hebben daar vragen over”, zegt Schiltkamp.
Veerman is het helemaal eens met haar collega: “Je kan bij Stip blijven groeien, ook als zelfstandige. Ik wil mezelf blijven ontwikkelen om mensen in de breedte te kunnen helpen en hun financiële situatie inzichtelijk te maken. Ik zou adviseurs die iedere dag willen werken aan een betere versie van zichzelf, zeker aanraden met ons te praten!”
Dit artikel is gesponsord door Stip