ARAG, een echt familiebedrijf, zet zich al 60 jaar in voor een samenleving die inclusief en rechtvaardig is. Dit jubileumjaar is ten volste benut om te vieren wat ze al bereikt hebben, maar ook om de stip op de horizon te benadrukken. Marc van Erven, CEO van de organisatie, en Carola Wijkamp-Hermsen, directeur Commercie, Marketing en Verzekeringen, vertellen over hoe zij zich opmaken voor de toekomst.
“Dit jubileumjaar is een kroon op het bestaan van ARAG. Ooit zijn we in Nederland begonnen met vier man en dit is uitgegroeid tot een organisatie met ruim 800 mensen op vijf locaties. Van oorsprong zijn we een rechtsbijstandverzekeraar, dat is ook waar onze drive vandaan komt. Betaalbare toegang tot het recht is onze missie, zodat we niet de sterksten maar de rechthebbenden in het gelijk stellen. Dat we jaarlijks zo’n 65.000 geschillen behandelen, geeft wel aan hoeveel mensen ons al weten te vinden”, zo trapt Van Erven het interview af.
Buiten de boot vallen
Dat er wereldwijd miljoenen mensen geen toegang tot een rechtssysteem hebben, is geen verrassing, maar dat in Nederland ook veel inwoners buiten de boot vallen is minder bekend. “En dat is waarom we dit jaar ons zestigjarig bestaan vierden in de Beurs van Berlage met ‘Making a Difference.’ Het draait allemaal om het creëren van awareness, maar ook om het bereiken van de mensen die een gelijke behandeling verdienen en die nu nog niet krijgen. Wij zijn vastbesloten om die maatschappelijke rol te pakken en zo veel mogelijk mensen, die juridische hulp nodig hebben, van dienst te zijn.”