De kersverse serviceprovider HypotheekGo wil zich vooral als sparringpartner voor adviseurs gaan opstellen, zegt medeoprichter Mohamed Boulouize. "Wij trekken advies en afhandeling uit elkaar."
Tekst: Rob van de Laar
HypotheekGo wil vooral niet de zoveelste serviceprovider zijn, benadrukt Boulouize. Hij heeft ruime ervaring als hypotheekadviseur: eerst elf jaar voor ING, daarna als zelfstandig adviseur. Zijn compagnons Thomas Swart en Yoeri Pals hebben jarenlang voor geldverstrekkers gewerkt.
Pingpongen terugdringen
Het nieuwe bedrijf wil zich onderscheiden door zichzelf veel meer als commerciële midoffice en sparringpartner voor hypotheekadviseurs te presenteren. “Wij willen het advies en de afhandeling van de hypotheek uit elkaar trekken”, legt Boulouize uit. “Verstrekkers sturen heel veel rappels over dossiers: documenten die niet correct of niet volledig zijn. Dan krijg je een pingpongdossier dat heen en weer gaat tussen geldgever en adviseur, met een lange doorlooptijd tot gevolg. Wij willen het aantal rappels terugdringen."
"Wij helpen de adviseur door hem te laten focussen op advies en benutten kansen door niet alleen naar hypotheekadvies te kijken, maar ook naar aankoopbegeleiding, verduurzaming en klantbeheer. De bank is geholpen met efficiëntie, de adviseur wordt ontzorgd en de klant heeft een vlottere en voorspelbare klantreis.”