Gerard van den Hoorn en Hendrik Fridsma

Adviseur en accountmanager werken al jaren samen - dit jaar is spannender dan normaal.

Adviseur Gerard van den Hoorn en Aegon-accountmanager Hendrik Fridsma:

‘Een goede partner is goud waard’

Ze drinken regelmatig een bakkie samen, sparren erop los én zijn ook goed kritisch naar elkaar. Adviseur Gerard van den Hoorn en Aegon-accountmanager Hendrik Fridsma werken al jaren samen. Maar dit jaar is spannender dan normaal: 500 klanten worden overgesloten naar Aegon. Gerard: “Dat gaat boven verwachting goed!”

Aegon en Van den Broek Advies werken zo’n 15 jaar samen, waarvan Hendrik en Gerard ruim 3 jaar. Ze weten precies welke raakvlakken ze hebben. Gerard: “Kwaliteit én persoonlijke aandacht staan bij ons voorop. En dat is wat ik ook terugzie bij Aegon. Wij zijn daar geen nummer – ze kennen ons. De lijnen zijn kort, waardoor we snel iets kunnen afstemmen en regelen voor onze klanten.” 

“Alles draait om vertrouwen”, vult Hendrik aan. “Wij willen de mens achter de adviseur graag kennen en daar investeren we in. Zo weet je precies wat je aan elkaar hebt. Gerard heeft bijvoorbeeld het mandaat om bepaalde schades zelf te regelen - schaderegelingsbevoegdheid. Dat vertrouw ik hem met een gerust hart toe. En door in verbinding te blijven, houd je elkaar scherp. Waar zijn we tevreden over en wat kan beter?”  

Samen sparren

Gerard lacht en zegt: “Hendrik weet wel wat mijn grootste wens is. En dat is dat motorvoertuigen ook in het Woon- & VrijeTijdpakket komen. Wij bieden graag totaalpakketten aan. Maar goed, er is altijd wel iets wat je als adviseur liever anders ziet. Wat ik heel erg fijn vind, is dat Aegon-medewerkers meedenken. Het is niet altijd rechttoe rechtaan. Zo hebben we laatst samen een passende oplossing gevonden voor mijn klant met een rieten dak op zijn woning. Om je klant goed van dienst te zijn, is een verzekeraar waar je mee kan sparren goud waard!”

Voorbeeldbrieven op de plank

Aegon heeft ook een online portaal ingericht met voorbeeldmailings voor adviseurs: het MarketingPlein. Om klanten te tippen op nieuws en aanvullende verzekeringen bijvoorbeeld. Maar ook op besparingsmogelijkheden - denk bijvoorbeeld aan kinderen die nog onbewust op de polis staan. Terwijl ze misschien allang het huis uit zijn. Hendrik: “Wij weten dat adviseurs het druk hebben. Het bespaart ze een hoop tijd als zij onze voorbeeldberichten kunnen gebruiken. Ze zijn kant-en-klaar: ook dát is samenwerken.” Gerard is van plan daar meer gebruik van te maken: “Ik ben hartstikke blij met dat soort initiatieven, helpt enorm. Toch moet je ook daar even tijd voor reserveren, om samen de thema’s te kiezen die relevant zijn voor mijn klanten.”

Gerard van den Hoorn

Gerard: “Sommige klanten zijn heel erg prijsgericht. Ik verwacht dat dit de komende tijd toeneemt en klanten sneller kiezen voor een goedkopere verzekering."

Hendrik Fridsma

Hendrik: “Alles draait om vertrouwen. Wij willen de mens achter de adviseur graag kennen en daar investeren we in.”

En dan over de portefeuille-overvoer…

Ze zijn in maart begonnen en zitten er nog middenin: de ‘portefeuille-overvoer’. Om maar even in vaktermen te praten. Dat betekent dat het advieskantoor klanten die bij een andere verzekeraar zitten, oversluit naar Aegon. Gerard: “Heel eerlijk, dat vind ik spannend, want er kunnen fouten insluipen. Maar gelukkig verloopt het heel soepel. Zo zijn de polissen correct. En álle klanten gaan tot nu toe mee – ze krijgen er een vergelijkbaar óf zelfs een uitgebreider verzekeringsproduct voor terug. Een klant belde mij nog op om te zeggen dat hij blij was met de Aegon-woonhuisverzekering, omdat zijn zonnepanelen daarmee meteen meeverzekerd waren. Een aparte verzekering was niet meer nodig.”

Oog voor de natuur

Hendrik: “Duurzaamheid is natuurlijk een onderwerp dat leeft. Bij Aegon zoeken we steeds naar kansen om onze voetafdruk te verkleinen. Zo werken we alleen samen met duurzame herstellers die denken aan het milieu én een duurzaamheidskeurmerk hebben. Daarnaast planten we bijvoorbeeld bomen na autoreparaties – om iets terug te geven aan de natuur.” Duurzaam herstel is ook iets waar Gerard op let: “Wij kijken altijd eerst of herstel mogelijk is in plaats van vervangen. Laatst had een kindje per ongeluk nagellak geknoeid op de bank. Dat is duurzaam hersteld door een partner van Aegon. Zo goed als nieuw!”  

Stijgende woonlasten

Torenhoge energieprijzen en meer geldzorgen. Wat Gerard en Hendrik verwachten? Gerard: “Sommige klanten zijn heel erg prijsgericht. Ik verwacht dat dit de komende tijd toeneemt en klanten sneller kiezen voor een goedkopere verzekering. Soms noodgedwongen. Natuurlijk denken we mee over scherpe prijzen en leggen we verschillende opties voor. Ook qua dekking. Maar de prijs staat bij ons wel op de tweede plek - kwaliteit staat voorop.” Hendrik: “Het belang van een goede prijs-kwaliteitverhouding wordt groter – we moeten onze meerwaarde bewijzen. Klanten realiseren zich niet altijd dat goedkoop duurkoop kan zijn. Hebben ze schade? Dan kan de financiële impact enorm zijn. Kies je zelf een hersteller? Dan kan deze onredelijk hoge prijzen vragen, áls hij al tijd heeft. De afspraken met onze samenwerkingspartners zijn scherp. Met het oog op service, garantie, prijs én duurzaam werken.”

Voordelen voor adviseurs

Naast schaderegelingsbevoegdheid, maakt Gerard nog gebruik van andere voordelen die hij als bijzondere partner van Aegon heeft. Alles gebaseerd op vertrouwen. “Zo heb ik extra commerciële mogelijkheden. En kan ik een speciaal team bellen dat voor mij klaarstaat. Een fijne basis om samen door te groeien.”

Dit artikel is gesponsord door Aegon