Ze drinken regelmatig een bakkie samen, sparren erop los én zijn ook goed kritisch naar elkaar. Adviseur Gerard van den Hoorn en Aegon-accountmanager Hendrik Fridsma werken al jaren samen. Maar dit jaar is spannender dan normaal: 500 klanten worden overgesloten naar Aegon. Gerard: “Dat gaat boven verwachting goed!”
Aegon en Van den Broek Advies werken zo’n 15 jaar samen, waarvan Hendrik en Gerard ruim 3 jaar. Ze weten precies welke raakvlakken ze hebben. Gerard: “Kwaliteit én persoonlijke aandacht staan bij ons voorop. En dat is wat ik ook terugzie bij Aegon. Wij zijn daar geen nummer – ze kennen ons. De lijnen zijn kort, waardoor we snel iets kunnen afstemmen en regelen voor onze klanten.”
“Alles draait om vertrouwen”, vult Hendrik aan. “Wij willen de mens achter de adviseur graag kennen en daar investeren we in. Zo weet je precies wat je aan elkaar hebt. Gerard heeft bijvoorbeeld het mandaat om bepaalde schades zelf te regelen - schaderegelingsbevoegdheid. Dat vertrouw ik hem met een gerust hart toe. En door in verbinding te blijven, houd je elkaar scherp. Waar zijn we tevreden over en wat kan beter?”
Samen sparren
Gerard lacht en zegt: “Hendrik weet wel wat mijn grootste wens is. En dat is dat motorvoertuigen ook in het Woon- & VrijeTijdpakket komen. Wij bieden graag totaalpakketten aan. Maar goed, er is altijd wel iets wat je als adviseur liever anders ziet. Wat ik heel erg fijn vind, is dat Aegon-medewerkers meedenken. Het is niet altijd rechttoe rechtaan. Zo hebben we laatst samen een passende oplossing gevonden voor mijn klant met een rieten dak op zijn woning. Om je klant goed van dienst te zijn, is een verzekeraar waar je mee kan sparren goud waard!”
Voorbeeldbrieven op de plank
Aegon heeft ook een online portaal ingericht met voorbeeldmailings voor adviseurs: het MarketingPlein. Om klanten te tippen op nieuws en aanvullende verzekeringen bijvoorbeeld. Maar ook op besparingsmogelijkheden - denk bijvoorbeeld aan kinderen die nog onbewust op de polis staan. Terwijl ze misschien allang het huis uit zijn. Hendrik: “Wij weten dat adviseurs het druk hebben. Het bespaart ze een hoop tijd als zij onze voorbeeldberichten kunnen gebruiken. Ze zijn kant-en-klaar: ook dát is samenwerken.” Gerard is van plan daar meer gebruik van te maken: “Ik ben hartstikke blij met dat soort initiatieven, helpt enorm. Toch moet je ook daar even tijd voor reserveren, om samen de thema’s te kiezen die relevant zijn voor mijn klanten.”