Klaas Jan: “Mijn vader was ooit in loondienst bij een voorloper van Aegon. Daar is het contact begonnen. Inmiddels doet ons kantoor al heel lang zaken met Aegon. Bart en ik spreken elkaar zo’n twee keer per maand. De ene keer is dat live, de andere keer telefonisch. Dat is altijd weer leuk.”
Bart: “Klaas Jan is een ondernemer die nadenkt over de toekomst. Als hij mooie kansen ziet in een nieuwe doelgroep zoals verzekeringsoplossingen voor senioren, dan kijken we samen hoe we dat tot een succes kunnen maken, bijvoorbeeld in de acceptatierichtlijnen. Ook over producten denkt Klaas Jan mee. Onlangs miste hij iets in de cyberdekking voor een particuliere klant. Dan signaleert hij dat.” Klaas Jan: “Ik ken mijn klanten en hun context goed, Bart weet uitstekend de weg binnen Aegon. Dat schakelt lekker snel, bijvoorbeeld als een klant schade heeft en op zoek is naar een hersteller.”
Nieuwe ideeën
Bart: “We filosoferen ook graag over hoe de ideale verzekeringswereld eruitziet. Dat zijn fijne gesprekken. Het mooie vind ik dat we vaak al pratende dan samen tot nieuwe ideeën komen.” Klaas Jan: “Een voorbeeld: de mensen bij Aegon weten enorm veel over verzekeren. Die kennis zit voor een groot deel opgeslagen in een kennisbank. Ik heb bij Bart aangegeven dat het handig zou zijn als adviseurs ook toegang zouden hebben tot die kennisbank. Zo kunnen wij onze klanten sneller helpen en het zou Aegon veel telefoontjes over schade en acceptatie schelen. Aegon kijkt nu serieus naar deze mogelijkheid.”
Het kan altijd beter
Bart: “Ik vind dat een prima plan. Kijk, een bedieningsconcept vergt altijd onderhoud. Dat betekent dat we samen met adviseurs kijken: waar kan het beter? Onder andere in digitalisering. Klaas Jan en ik houden allebei niet van handwerk. Waarom zou je iets handmatig doen als het ook digitaal kan? We zien ruimte om de digitale communicatie tussen Aegon en adviseurs verder te verbeteren. Daar werken we dan aan.” Klaas Jan: “Aan de acceptatiekant zijn op dat vlak al goede stappen gezet. Aan de schadekant kan de digitalisering nog wel beter.”
Duurzaam is hot
Bart: “Duurzaamheid is ook een belangrijk thema. Als verzekeraar hebben we daar een maatschappelijke rol in. Dat willen we opnemen in onze service naar adviseurs.” Klaas Jan: “Zeker nu de gasprijzen door het dak gaan, is er een run ontstaan op zonnepanelen en warmtepompen. Ik zie dat ook bij mijn klanten. Zij hebben veel vragen hierover. Bijvoorbeeld over de dekking van hun verzekering. Deze slimme keuzes zijn bij Aegon gewoon meeverzekerd. Het leeft echt op dit moment – en daar spelen we samen op in, bijvoorbeeld met veiligheidstips over zonnepanelen. Ik verwacht van een accountmanager dat hij mij op tijd informeert over veranderingen en toevoegingen in de dekking op dit gebied. En dat gebeurt ook.”
Samen vooruitdenken
Bart: “Dat de gasprijzen zo hard zouden stijgen, was lastig te voorzien. Op andere vlakken kun je wel vooruitkijken. Zo is iedereen vanaf 1 juli 2022 verplicht om op iedere woonlaag van het huis een rookmelder te hebben. Vandaar dat we in mei een kortingsactie hebben gehad voor rookmelders.”