ASR Nederland ontleent haar bestaansrecht aan mensen helpen. Vakmanschap, innovatie en duurzaamheid staan centraal en laat dat nou precies zijn waar een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) om draait. Simpelweg verzekeren is al lang niet meer voldoende. Zowel ondernemer als personeel zien steeds meer het holistisch geheel: fijn en productief werken, goed slapen, lekker bewegen in de buitenlucht en verstandig eten.
Preventief investeren in welzijn is zoveel malen beter dan achteraf repareren wat voorkomen had kunnen worden. René Draaisma, commercieel directeur Zorg en Inkomen, en Joost Keizer, specialist Duurzame Inzetbaarheid, bespreken de mijlpalen en de toekomstvisie van inkomensverzekeringen voor ondernemers en de intensieve samenwerking met de adviseurs.
Draaisma is 25 jaar in dienst van a.s.r. en werkt nu een jaar in zijn huidige functie. De missie van a.s.r. inkomen is: Iedereen inzetbaar en verzekerd. "Al 60 jaar zijn we pioniers in de AOV”, vertelt Draaisma. “Vakmanschap, innovatie en duurzaamheid staan centraal in onze aanpak en dat realiseren we door een hechte samenwerking met onze adviseurs."
Deze collaboratie vormt de kern van het succes van a.s.r. en de drijvende kracht achter hun decennialange marktleiderschap. De focus van het inkomensbedrijf ligt niet op het verzekeren van risico’s, maar op het helpen van ondernemers om 'inzetbaar en verzekerd te blijven'. Keizer, die twintig jaar samenwerkt met Draaisma, onderstreept: "Het gaat niet alleen om het verzekeren; het gaat erom dat we ervoor zorgen dat onze ondernemers zelfstandig kunnen blijven. Dat is wat we bedoelen met duurzame inzetbaarheid."
Keizer, die zich bezighoudt met de nieuwste ontwikkelingen op het vlak van duurzame inzetbaarheid, zoals a.s.r. Vitality en eMood, spreekt over de evolutie van het dienstenaanbod en het belang van toegevoegde waarde: “Onze adviseurs voegen in samenwerking met ons significante klantwaarde toe op het gebied van duurzame inzetbaarheid. Ons curatieve stelsel staat stevig. Als er iemand uitvalt, is de arbo-arts en de medisch specialist in no-time op de hoogte. Maar als werkgever is het niet langer voldoende om je te focussen op die 5 procent van je medewerkers die ziek is. De overige 95 procent van je personeelsbestand is niet ziek en heeft een goede werkgever nodig om gezond en inzetbaar te blijven. Al is het maar om talent aan te trekken in deze krappe arbeidsmarkt."