1+1 = 3
Edwin Deijs over de onlangs aangekondigde fusie: ‘Als twee bedrijven samen verder gaan als één, zie je vaak dat alleen het beste van twee werelden wordt gecombineerd. Dat betekent automatisch al dat wat minder goed was binnen het oude bedrijf, het niet haalt tot het nieuwe bedrijf. Hiermee creëer je gelijk al een kwaliteitsimpuls. Wij geloven erin dat er méér mogelijk is dan alleen de succesformules combineren: namelijk dat de fusie tussen Lindenhaeghe en Hoffelijk de kans biedt om veel meer waarde aan de branche toe te voegen. Dan is 1+1=3, of misschien zelfs wel 4 of 5.’
Logische fusie
Edwin licht de fusie verder toe: ‘Lindenhaeghe is al sinds jaar en dag ijzersterk in klassikaal onderwijs. Hoffelijk is juist al jarenlang gespecialiseerd in online onderwijs, met alle bijbehorende applicaties en dashboards van dien. Door deze fusie krijgen de klanten van Lindenhaeghe toegang tot een betere online leerervaring en nieuwe dashboards om nog meer grip op Wft-vakbekwaamheid te krijgen. De klanten van Hoffelijk kunnen door de fusie hun online opleidingen uitbreiden met klassikale ondersteuning. Voor beide klantgroepen betekent de fusie dus direct extra toegevoegde waarde.’
Uniek: jouw Wft-opleiding op maat
‘Toch zoeken we altijd naar kansen om nóg meer impact te maken. Bij elke beslissing! Neem als voorbeeld nu een Wft-opleiding. Het was best een logische keuze geweest om het opleidingsaanbod alleen maar (gedeeltelijk) te bundelen, om zo de financieel professional een extra groot en uitgebreid opleidingsaanbod te kunnen bieden. Voor ieder wat wils! Maar is de financieel professional nu echt geholpen met nóg meer keuzes? En kan de professional dan nog wel inschatten met welke keuze hij of zij de hoogste slaagkans voor het Wft-examen heeft?
'We stellen straks de wensen van de cursist centraal en niet langer de opleiding'
Het CDFD publiceert elk kwartaal de landelijke slagingspercentages en de cijfers liegen er niet om: zelden zijn de slagingspercentages zo laag geweest als de afgelopen kwartalen. Met een sterke online basis die nodig is om voor het examen te slagen, stellen we straks de wensen van de cursist centraal in het besluitvormingsproces en niet langer de opleiding. Dat klinkt wellicht logisch, maar is wel degelijk nieuw in de branche.’
Hoe werkt dat in de praktijk?
Eén van de onmisbare elementen voor dit verhaal is een compleet vernieuwde website. Geen website met een opsomming van het totale aanbod, maar een website die het voor de financieel professional mogelijk maakt om aan de hand van goede vragen en inzichten, zelf de touwtjes in handen te hebben.
Hoe dat er precies uitziet, schetst Edwin aan de hand van een voorbeeld; ‘Stel, je wilt het examen Wft Hypothecair Krediet behalen. Door voor Lindenhaeghe te kiezen, kies je dan voor een opleider die jou wil helpen om in één keer te slagen, met een zo laag mogelijke studiebelasting en op een manier die voor jou zo leuk en passend mogelijk is. De balans vinden tussen die drie uitgangspunten luistert bij Wft-opleidingen heel nauw. Om te slagen heb je sowieso een sterke inhoudelijke basis nodig: die bieden we online aan. Vervolgens begeleiden we de cursist in het besluitvormingsproces door goede vragen te stellen en inzichten te bieden, waardoor weloverwogen onderdelen aan de online basis kunnen worden toegevoegd of juist kunnen worden weggelaten. Denk je uiteindelijk de oefenexamens niet nodig te hebben? Of wil je juist vanaf papier leren uit een syllabus? Helemaal prima. Ook leiden we je langs informatie om te besluiten of je klassikaal ondersteund wil worden en op welke manier (examentraining, volledige opleiding). Zo kan iedereen op een sterk fundament verder bouwen aan een persoonlijk samengestelde Wft-opleiding.’
En daar zit ook direct het grote verschil met het ‘oude’ Hoffelijk en Lindenhaeghe, vertelt Edwin: ‘Het nieuwe Lindenhaeghe biedt een breed opleidingsaanbod aan mét op alle onderdelen topkwaliteit én brengt de vernieuwing om de financieel professional makkelijk te laten selecteren wat er nodig is. Dit in plaats van cursisten allerhande opleidingsvormen aan te bieden – waardoor zij door de bomen het bos niet meer zien – of hen juist een te beperkt aanbod aan te bieden (vanwege focus en/of een gebrek aan slagkracht).’
Meerwaarde voor de financiële sector
Edwin benadrukt in zijn verhaal dat het bovenstaande voorbeeld een illustratie is van zijn statement ‘1+1=3’ en er met het nieuwe Lindenhaeghe hard wordt gewerkt om de financiële branche met een opleider minder, juist méér toegevoegde waarde te bieden. ‘Die verantwoordelijk voelen wij flink en daar handelen we dan ook naar. Dat betekent ook dat we dichtbij de kern blijven en stoppen met opleidingen die te generiek zijn en te ver afstaan van waar het in de financiële dienstverlening om draait. Alleen dan kunnen we méér kwaliteit bieden en is bij Lindenhaeghe jouw vakbekwaamheid in vertrouwde handen.’
Dit artikel is gesponsord door Lindenhaeghe.